Leden aan het woord

Bettina Mulder – Bureau voor historisch onderzoek, archivistiek en teksten.

Bij VBM-Businessclub vind ik inspiratie voor mijn projecten.

Asheesh Doerdjan – Doerstaete Makelaardij:

“De informele meetings met multiculturele Haagse ondernemers geven een kleurige bloei aan mijn zakenleven.

Tijdens de maandelijkse bijeenkomsten maak ik telkens kennis met jonge en oude Haagsche ondernemers uit diverse disciplines met verschillende culturele achtergronden. Door het informele karakter leren we elkaar en elkaars onderneming kennen. We wisselen bijvoorbeeld onze ervaringen, visie’s, missie’s, doelen en strategien met elkaar uit, zodat we nagaan of wij eventueel nu of in de toekomst iets voor elkaar zouden kunnen en willen betekenen. Van dit multiculturele netwerk kunnen ondernemers trouwens profiteren, omdat je daardoor makkelijker toegang zou kunnen vinden met doelgroepen uit andere achtergronden.

Voor mij heeft het erin geresulteerd dat DOERSTAETE in de afgelopen jaren reeds meerdere malen voor VBM-relaties heeft mogen bemiddelen in bij voorbeeld verkoop, verhuur, beheer of financiering van een woning of bedrijfsruimte. Maar anderszijds hebben ook wij gebruik kunnen maken van diensten van relaties die ik bij de VBM-business club hebben leren kennen. Doordat je elkaar persoonlijk kent, maakt het het zakendoen vaak ook plezieriger.
De VBM-business club is dus voor mij een wisselwerking tussen ondernemers van diverse disciplines en culturele achtergronden, waar DOERSTAETE zeker veel aan heeft!”


Rosemary Samadhan – RS Woonconsultancy:

“Voor mij is de VBM Businessclub interessant omdat ik deze een mooie Mix vind van Multi- Cultureel Den Haag.

Ik heb nog niet echt zaken gedaan met leden van de club. Heb wel wat afspraken lopen.”


Soeniel Sewnarain – HinduLife Magazine

“De VBM-Businessclub is voor mij interessant omdat het vanuit een multicultureel karakter, op een gezellige en laagdrempelige wijze business stimuleert.

Als geen andere businessclub heeft de VBM-Businessclub een kader gecreëerd waarin de diversiteit van de leden tot uiting komt in haar thema’s; sprekers; bestuur en initiatieven.

Vanuit twee hoedanigheden ben ik sinds het najaar van 2004 lid van de VBM-Businessclub, enerzijds vanuit multicultureel adviesbureau EtnoLife Diensten en anderzijds als representant van het grootste Hindustaanse medium voor de geschreven pers HinduLife magazine. Als professional volg ik met enorme belangstelling de ontwikkelingen op multicultureel vlak in Nederland en hierbij in het bijzonder in de grote steden. De VBM-Businessclub brengt een dusdanige diversiteit van zakelijke professionals tot lokale politici met zich mee dat ik na elke bijeenkomst weer goed op de hoogte ben van het reilen en zeilen in Den Haag.

Op zakelijk vlak doe ik elke keer weer verschillende nuttige contacten op, via de VBM businessclub heb ik contacten gelegd met bijvoorbeeld enkele politici en ben ik thans in gesprek met de Gemeente Den Haag om draagvlak te creëren voor een aantal multiculturele initiatieven. Daarnaast ben ik in gesprek geraakt met enkele collega media van onder andere Hindostani Tv en Wegener huis aan huis bladen om gezamenlijk enkele media-initiatieven te starten. Voor HinduLife Magazine heb ik zeker het vermelden waard ook een structurele adverteerder gevonden: Sebok Notarissen!

Met een stuk goede wil en openheid ten aanzien van de multiculturele samenleving vormt de VBM-Businessclub voor iedere professional en/of organisatie een absolute aanvulling!”


Marian van Vliet – directeur Profiel SELECT:

“De VBM-Businessclub is voor mij interessant omdat hier ècht multi-culturele interactie plaatsvindt!”

In mijn werk als coach, trainer en organisatie-adviseur kom ik mensen van allerlei pluimage tegen. Elk mens heeft haar eigen geschiedenis, achtergrond en toekomst; en dat maakt voor mij het werken met mensen zo ontzettend boeiend.

In de VBM Businessclub is ook zo’n grote variatie aan mensen te vinden. Ondernemers die op hun manier iets willen bereiken en willen betekenen. Ondernemers met hun wortels uit alle delen van de wereld. Hun visie op ondernemen leert mij elke keer opnieuw dat een diamant vele facetten heeft die alle het bekijken waard zijn.”


Marc Beek – directeur-eigenaar BeeWise Projecten & Advies:

“De VBM-Businessclub is voor mij interessant omdat het verkennen van culturele verschillen veilig in clubverband kan.”

Als een bij vliegt project- en adviesbureau BeeWise door haar werkterrein op zoek naar nieuwe kennis en informatie. Beproefde methoden van grote bedrijven worden door BeeWise toepasbaar gemaakt voor het management van kleinere organisaties. Zo heeft BeeWise zich op het gebied van vervoersmanagement gespecialiseerd in het gebruik van de fiets. Niet iedere ondernemer uit het midden- en kleinbedrijf maakt gebruik van de fiscale aftrekbaarheid van de fiets of kent de voordelen van het fietsgebruik voor de bereikbaarheid van de eigen zaak.
Na vruchtbare ontmoetingen in de businessclub heeft BeeWise een programma opgezet om het fietsgebruik ook onder Nieuwe Nederlanders te verhogen. De fietstocht met leden van de businessclub maakt daar een wel heel prettig onderdeel van uit.


Melvin Chang – Restaurant Lung Fung:

“De VBM-Businessclub is voor mij interessant omdat je ondernemers uit andere branches tegenkomt die een andere kijk hebben op situaties.

Je verrijkt daarmee je blik op de wereld, maar leert ook verder te kijken dan je eigen toko. Je gunt elkaar ook sneller een opdracht, omdat je elkaar reeds kent vanuit de bijeenkomsten. Ik heb meerdere keren caterings verzorgd voor de business club en sommige leden van VBM bezoeken ons restaurant met familie of vrienden.