VMB Caribbean Summer Beach Party – 27 augustus 2015

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOp 27 augustus j.l. vond de Caribbean Summer Beach Party van de VBM-Businessclub plaats in strandclub Doen!
Strandclub Doen! is een toonaangevende strandclub op Scheveningen en dé voorloper op het gebied van lekker eten en drinken, ontmoeten, beleven en genieten.

(Scroll naar beneden voor de foto’s.)

De weergoden zijn de ondernemers dit jaar niet gunstig gestemd. Donkere wolken hangen dreigend boven de kust en er staat een frisse wind. Zonnebrillen en zonnehoeden zijn overbodige accessoires.
De verrassing is des te groter als de gasten de strandclub binnenkomen in een prachtig ingerichte, sfeervolle, warme witte ruimte. Met het welkomstdrankje in de hand vergeet je spontaan het slechte weer buiten.

Op deze avond zijn ook de leden van de zusterorganisatie Caribbean Business Hub uitgenodigd. De Caribbean Business Hub bouwt aan een hoogwaardig netwerk van zakelijke relaties in Nederland, het Caribisch gebied en Latijns-Amerika.

De avond wordt geopend door de voorzitter van de VBM-Businessclub Kaushilya Budhu Lall. Zij heet alle aanwezigen van harte welkom en stelt het bestuur voor van de Caribbean Business Hub.
De penningmeester Nico de Visser spreekt de wens uit in de toekomst vaker activiteiten met de VBM-BC aan te gaan.

Hierna is het woord aan Martin Wörsdörfer, fractievoorzitter VVD Den Haag. Hij maakt de belofte waar dat zijn toespraak zou gaan over “strandtenten, plezier en veiligheid”!
Vol passie en in een rap tempo vertelt hij het gezelschap over deze speerpunten. Zelf wonend op Scheveningen is Martin Wörsdörfer extra betrokken bij de dagelijkse gang van de badplaats. Hij weet waar de knelpunten zitten, maar ook wat de schoonheid en de kracht van Scheveningen is. Hij maakt zich sterk voor meer vrijheid voor ondernemers, dus minder regelgeving. Een goed voorbeeld dat ondernemers het zelf prima kunnen regelen is het afgelopen Vuurwerkfestival. Ook voor de Red Bull Strandrace dit najaar wordt nauw samengewerkt met de plaatselijke ondernemers. Met evenementen buiten het badseizoen worden toch veel bezoekers naar Scheveningen getrokken en hier heeft de hele stad profijt van.

Scheveningen zit in de lift, vertelt hij. De Pier is weer open, het Kurhaus is verkocht en er zijn plannen voor een permanent Beach Stadion.Om al de bezoekers van Scheveningen goed en veilig te kunnen ontvangen is verkeersmanagement heel belangrijk. Het idee voor ondergronds parkeren moet onderzocht worden, de zwemveiligheid kan met een vlaggensysteem aangegeven worden en een “strandapp” kan bijdragen tot verbetering van de veiligheid.
Martin Wörsdörfer zit vol ideeën om van Scheveningen een surf mekka te maken.
Kortom Scheveningen kan nóg aantrekkelijk en veiliger.
En als Scheveningen profiteert, dan profiteert Den Haag óók!

Na deze wervelende toespraak wordt het buffet geopend met een keuze uit hallal vlees en vis van de BBQ en allerlei heerlijke bijgerechten. De rij voor het buffet blijkt ook dit keer weer dé plek te zijn om te netwerken!
Bekeuringen voor te hard rijden en fout parkeren, maar ook de aantrekkende economie en “business in general” worden besproken.
Visitekaartjes worden uitgewisseld en afspraken worden gemaakt.
De avondlucht is inmiddels prachtig licht rood gekleurd. Het belooft morgen weer een mooie, succesvolle dag te worden.

Sylvia Wittmer